Op de klapstoel : Ingrid Vankelecom: aandacht voor anderen!

Ingrid Vankelecom, dochter van Jan en Anna, is gehuwd met Stefaan en moeder van Joris. Zij werkt bij de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG). Jarenlang heeft zij zich ingezet voor het Rode Kruis. In haar schaarse vrije tijd zingt zij in de koren van Ternat en de Dilbeekse Bietjes.

Al jaren woont Ingrid met haar gezin in de Vianestraat in Wambeek, rechtover de werf van Infrabel op de lijn Brussel-Denderleeuw. Zij ervaart dagelijks de hinder die deze werken meebrengen en voelt zich in de kou gelaten door de gemeente. Ingrid: “Informatie over de werken is onbestaande. De weg wordt afgesloten: de buurtbewoners worden niet vooraf gewaarschuwd. Luidruchtige werken worden in de vroege ochtend uitgevoerd: geen informatie. Hoe lang duren de werken nog: wij weten van niets. De gemeente zou op de werfvergaderingen aanwezig moeten zijn en de relevante informatie doorgeven aan de betrokken buurtbewoners. Maar daarvan komt niets in huis.”

Als pendelaar die dagelijks in Ternat de trein neemt, kan Ingrid zich ook ergeren aan de houding van het gemeentebestuur over de stationsomgeving. “Het gemeentebestuur spreekt al jaren over de heraanleg van de stationsomgeving, maar de werken zullen pas binnenkort van start gaan. Ondertussen weten wij nog niet of er tijdens de werkzaamheden voldoende parkeermogelijkheden zullen zijn. Aan de overkant van de spoorweg is daartoe ruimte genoeg, maar het gemeentebestuur heeft nagelaten deze piste tijdig voor te bereiden.”

Haar aandachtspunten in de Ternatse politiek gaan voorts naar punten waar de meeste jonge moeders mee begaan zijn. Ingrid: “De veiligheid en het onderhoud van de speelpleinen laat in Ternat veel te wensen over. Zijn daar wel voldoende budgetten voor?” “Veilige fietspaden zijn er in Ternat veel te weinig.” “Vele voetpaden zijn in slechte staat en zouden beter moeten worden onderhouden.”

Sociale bewogenheid heeft Ingrid van thuis uit meegekregen. Op haar kunnen velen rekenen en zij zet zich graag voor anderen in. Goedlachs en betrouwbaar in wat ze doet. Haar warmhartigheid is welkom in de Ternatse politiek.